Esteim estudiant el sistema locomotor. Per aprendre els ossos hem duit en TOMEU a la classe (en Tomeu és l'esquelet de l'escola). També hem utilitzat una aplicació que ens permetia veure el cos humà per capes.
A català hem descrit paisatges. Hem fet un joc en el que cada alumne només tenia la meitat d'una imatge d'un paisatge. Un alumne sortia a descriure la seva meitat amb la màxima precisió que podia, el company que es pensava tenir la meitat que faltava aixecava la mà i després ho comprovàvem. Per acabar han escrit el text descriptiu amb la parella que els hi ha tocat.
Nins i nines, sou molts els que em vareu dir que no podieu accedir al kahoot. Per algun motiu va deixar de funcionar l'enllaç o el servidor de kahoot.it. De manera que he hagut de corregir l'enllaç i ara sí funciona. També he modificat la data màxima per realitzar-lo. Serà dia 28 a les 12 del migdia. Les condicions són les mateixes, heu d'accedir tots i amb el nom i primer llinatge, res de nicknames. Es tracta d'una feina avaluable per part d'ambdos tutors o sigui que vos recomanam un petit repàs abans de començar-hi. L'enllaç modificat el trobareu a l'entrada de divendres. Allà on estava l'anterior. Salutacions.
A matemàtiques hem començat un nou tema: les fraccions. Abans de començar a fer càlculs amb les fraccions, el que interessa és que entenguin bé el concepte de fracció i l'ús real què els hi donam. Hem començat el tema de manera manipulativa utilitzant peces de LEGO i POLICUBS, jo els hi propòs un repte que han de resoldre individualment. Després dibuixen el que han fet al quadern. A continuació comparen el que cada un ha fet amb el que han fet els demés, per a observar regularitats i patrons. Al final deduïm la norma a partir de la manipulació i observació.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada